Monday, August 20, 2007

Ei dove!

Samuel André øver seg på nektende setninger for tiden:
Mamma: Vil du ha mat?
Samuel: Ei ma!
M: Har du lyst på melk?
S: Ei melle!
M: Har du bæsj i bleia?
S: Ei bæss!
Osv...
En av de mest populære er "ei dove!", som blir gjentatt noen ganger ved halv ett tiden om ettermiddaden og mellom syv og halv åtte om kvelden... Men likevel så er det visst veldig spennende å late som om man skal sove alle mulige steder!

Og når Samuel skal "sove" på sofaen, så skal jo helst Sofie Louise gjøre det også..

Og Bamses seng må da kunne passe hvis man bare krøller seg sammen litt!


Hm.. Den var visst akkurat passe til lille gullhår!


Samuel er veldig flink sorebror! Han liker veldig godt å kose med Sofie, og når Mamma sier "nok", så slutter han med det samme. Faktisk har han begynt å bare gi korte klemmer og si "nok!" selv. (Noen ganger til og med før Sofie begynner å sprelle og puste fortere! :-)

3 comments:

  1. "Ei dove" seie han på nesten 2. "Eg gidd'sje legga meg" seie han på nesten 16... (Ein av dei må vel få bestemme litt meir sjøl, tenker eg)

    ReplyDelete
  2. Godt at kunne sms e når man babysitter. Han forsøgte jo også med farmor, som er vant til at han bare sover - og så blev jeg prøvet af, men mamas gode råd hjalp!
    Men så hyggeligt at nå at læse bøger inden puttetid.

    ReplyDelete
  3. Mormor har det visst altfor travelt som pensjonist siden hun ikke har fått lest bloggen i det siste. Kjempekoselig å se bildene med de gode og blide barna. Og så artig det skal bli å få besøk av en gutt som kan si setninger og en jente som har blitt så stor. Og en datter som jeg er så glad i!

    ReplyDelete